5 mars

red hästarna på förmiddagen, ante fick trimmas igenom ordentligt och idag satt galoppen klockrent, efter mycket övande och två dagars vila så hade poletten trillat ner. supreme mjukades igenom och toppe har sprunge i kohagen.

idag har far och jag varit i linköping, var inne på hööks för att leta bett åt ante, något som jag kan varva med, stog och funderade och rådfrågade men de slutade med att jag inte köpte något. jag kunde helt enkelt inte bestämma mig vad jag ville ha. målet är att endast rida på ett snällt tredelat, men just nu måste jag varva med något skarpare. tjejen där sa rakt eller pelaham men vafan..

vi var även inne på IKEA och köpte bord , hyllor, lådor ja lite av varje.

ingen vila ingen ro, imorron tävlar björn , och det betyder att nu drar tävlings-sässongen igång. nu är dessie tävlings-hästskötaren tillbaka. skönt att han inte ska ha med så många hästar och att det är på ett ställe man har vart många gånger förut med tanke på att jag förmodligen är lite seg i huvudet efter att inte ha vart på en tävlingsplats på ett tag.



jag har även ganska så mycket panik med tanke på att jag inte har en aning om hur saker och ting ska gå ihop nu framöver. först flyinge 3 dagar sedan kryssning med larz kristerz sedan studentkryssning och hovslagaren. HERREGUD!!!! hovslagaren kostar ju liksom 1.500 kr...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0