5 februari

igår blev det inte alls som jag skrev att de skulle bli, elin följde med mig hem så hon red supreme och jag ante, och toppe var med lös, med sadel och stigbyglarna nere.

supreme skrittades mest runt, och ante skulle trimmas ordentligt. jag strävar ju alltid efter att vara lugn med honom, mjuk och snäll men bestämd. detta har funkat bra, men de stora problemet är med honom är ju att han springer ifrån allt arbete, så igår fick jag nog, jag fick ett sånt kallat psykbryt, vilket kanske var bra , men jag satte mig ner och tog tag i honom och då kom problemet fram som alla sagt att dom haft med honom, han reste sig, detta var lite utav ett drömläge för min del, eftersom ingen gjort något åt problemet tidare så var de väl upp till mig, han fick helt enkelt stryk , slog honom ur balans och sparkade på honom, sedan trava han på framåt igen, han var i aningens chock efter detta, men de hela slutade med att de var den bästa ridningen hittils på ante. han var mjuk , trampade på med bakbenen och kunde vara lugn! skulle han nu resa sig en gång till iallafall så kommer jag vara redo, den gången kommer han få ett spö i huvet, och efter det skulle han bara våga att resa sig igen..

idag så red elin och jag ut supreme och ante, de är ju så jävla halt överallt så vi höll oss på grusvägarna och jag jobbade på att flytta ante från ena sidan till den andra, med tanke på att han är så äckligt stel i sidorna. han var väldigt mjuk och fin idag. supreme var lika mjuk o trevlig som vanligt. toppe väntade snällt i hagen hemma.

jag har inte sove en blund denna natt heller, och nu har detta hållt på i 3 veckor, plus att ja inte får någon luft och hostar hela tiden.. dags att gå till läkaren kanske. jag tänkte iallafall försöka sova lite nu innan vi ska iväg ikväll.. vi ska gå på en spelning i söderköping med de gamla jobbar kompisarna från luvata.

imorron ska jag jobba hos björn, och jag är egentligen inte i skick för det , men va gör man inte..


































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0