16 februari

gud vad dåligt jag har vart på att blogga, men har helt enkelt inte haft lust. rakt och ärligt svar!!!

vart ska jag börja, ante.. den apan.. han tar två steg fram och ett tillbaka hela tiden.. men de går ju framåt iallafall, han har ridits på lite skarpare bett 3 dagar i rad, vilket gjorde att han snabbt som fan förstod det här med att inte springa iväg när de blir jobbigt och när man inte förstår och så hittade han de sköna i att gå i form. idag red jag honom på vanligt snällt bett, och då var det väldigt stor skillnad på honom, dock så valde jag att öva på sidförande övningar idag, vilket han absolut inte förstod den första halvtimmen av passet, det hela slutade i bråk, han stuttsade , och jag hade noll kontakt med honom, när han lugnat ner sig och tagit ett djupt andetag så lyckades han flytta lite, jävlar vad stel den hästen är i sidorna, blir o jobba massor på det!!

supreme, han har vilat idag, men reds i måndags, då blev det lite dressyr övningar, han var super mega fin!!

toppe har longerats idag, han börjar sakta men säkert lära sig det nu, lite trottsig är han ibland. men de går framåt.

imorron ska jag till läkaren, med tanke på att lunginflammationen inte gått över än. efter det så får vi se vad klockan är, är hon lite så drar jag ut till björn.

idag har jag även tränat för lotta björe. fyfan vilken underbar människa , hon var så jävla bra!! mer lotta !!!!



ante och supreme busar på morgonen..








Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det inte du som inte trodde på skarpa bett?

2011-02-17 @ 21:44:40
Postat av: Hanna

glömde visst att skriva i att det var jag som skrev

2011-02-17 @ 21:46:47
Postat av: Dessie

hanna, det gör jag inte heller, det beror helt på vilket typ av bett vi pratar om, mitt är snällt skarpt, och det används max en gång i veckan för att få en reaktion, de är bara amatörer som måste rida på det dagligen.. sug på den.

2011-02-17 @ 23:02:12
URL: http://teamsupreme.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ven har sagt något om att rida på skartp bett varje dag?

2011-02-21 @ 21:12:11
Postat av: Hanna

Ven har sagt något om att rida på skartp bett varje dag?

2011-02-21 @ 21:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0