8 augusti

egentligen så gick tågresan bra, jag gick av på rätt ställen och jag kom på rätt tåg, jag var ständigt nervös och lyckades inte koppla av så värst mycket, men jaja, jag klarade det iallafall, nu vet jag nästan hur det funkar. Dalarna var super fint, och jag hade väldigt kul!

nu till de .. konstiga? eller något sånt.. när jag blir nervös eller är nervös så yrar jag rätt mycket och jag vet inte riktigt vad de är jag svarar på om någon frågar mig något, jag lyckades skämma ut mig 3 gånger..

tre sätt att skämma ut sig totalt på när man åker tåg mellan norrköping - mora:

1. lyssna ordentligt innan du svarar

jo, jag kliver av tåget i mora och ser allmänt förvirrad ut, framför mig står en tant som ser minst lika förvirrad ut, tillslut kliver hon fram till mig och frågar : " är du moa? " varav jag då hör "är vi i mora", så jag svarar såklart JA.. i nästa sekund slänger sig tanten runt min hals i en jätte kram och vrålar, "va roligt att se dig moa" .. jag kände att nu var det försent att dra sig ur så jag spelar bara med och svarar glatt "ja detsamma, vänta här jag ska bara springa in på toan"... ja, och runt hörnet stod ju min lifft, så jag åkte ju iväg.. undra om den stackars tanten står kvar där än..

2. ljug aldrig mer än nödvändigt

jag står i resturangvagnen och dricker kaffe, en tjej kommer fram till mig och börjar småprata, vi babblar om vad vi har gjort och lite allmänt om väder och sånt, tillslut frågar hon "kommer du från mora?" , och jag tänkte ju att ja, jag kommer ju faktiskt ifrån mora, de är ju där jag har vart.. så jag svarar jaa! ännu en gång har jag gått i fällan, och direkt efter det kommer nästa fråga då hon säger "åh va roligt, hur var det att växa upp där" och ja..jag svarar att det var väl jätte bra... tur att vi inte skulle gå av på samma ställe..


3. om någon frågar om platsen brevid dig är ledig och den är det, säg ja.

där satt jag, i ett fullpackat tåg, sala-norrköping , de skulle ta 2 ½ timme att komma hem, en enda plats till är ledig och den råkar vara brevid mig. från ingenstans kliver en JÄTTE STOR neger upp framför mig och mummlar "är den här platsen ledig?" och jag blir ju så rädd att jag skriker "nää!!" men den var ju faktiskt ledig egentligen.. så killen står upp istället.. efter en halvtimme inser neger-killen att jag hade ljugit och att det faktiskt inte kommer att sätta sig någon där, så han satte sig sedan brevid mig.. de var en väldigt konstig stämning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0