3 april

jag har nu alltså bestämt mig för att lägga ner det här med hästar. nu har jag hållt på med hästar i precis heeela mitt liv. jag har nästan alltid haft flytet med mig. men känner nu att nae jag vill inte mer. jag brukade tycka att allt som hade med hästarna att göra var roligt men jag gör inte det längre. det känns jobbigt att åka till stallet. och det är en känsla jag inte haft tidigare.

jag tror att allt detta började redan efter korint, redan där tappade jag gnistan, sedan försvann den nästan totalt när supreme slutade fungera. nu känner jag att jag fått nog.

jag vill inte hålla på med något som jag inte tycker är roligt. jag vill inte hålla på med det om jag inte gör det med hela hjärtat. jag kommer iallafall inte komma någonstans om jag inte gör det till 100% det blir iallafall djuren som lider i slutet.

jag klarar inte av alla dessa måsten längre. jag vill vara lite fri och kunna göra annat. jag vill inte ha penga pressen, jag vill inte ha tidspressen eller något sådant. jag vill kunna resa bort när jag vill och göra impuls saker. det är inget man kan göra när man har hästar i träning. vill göra saker med hundarna, gå kurser och sånt, sånt jag aldrig har tid med nu.

många tycker att jag kastar bort allt nu, jag har kommit in i allt, lärt känna bra människor, skaffat mig mycket kunskap. men ja, är det inte bra att sluta nu då? jag vill se på det hela som något som är oförstört. jag kommer alltid bära med mig minnena av dessa underbara år.

jag kommer endast att behålla mitt guldkorn, toppe. han ska tränas inför 3-års testet nästa år, sedan kommer jag bestämma mig för om jag ska sälja honom eller inte. vem vet, kanske är han jätte duktig, och jag väljer att tävla?



det känns tungt och sorgligt, och det är ett tufft beslut, men jag tror att jag kommer må bättre av det i slutet.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0