18 oktober

supreme supreme supreme.... hur ska de gå..

allt detta med supreme nu är att han har ju börjat stanna på tävling , på första hindret och vi har bollat fram och tillbaka ifall de kan vara något med frambenen, han är ju trotts allt snart 19 år.

Jag ringde även och rådfrågade tränare johan spetz som följt supreme , nästan hela livet. han sa " supreme har ju alltid hoppat med hela hjärtat, stannar sällan och hoppar i vilket läge han än kommer i oavsett om man rider bra eller dåligt, tänkt dej en 90 årig gubbe som ska springa ett sprint lopp, han orkar kanske bara halvvägs. det spelar ju ingen roll om du får konstaterat av en vet. att han har ledproblem, dom kan ju inte göra något iallafall. jag tycker du tänker rätt när du tänker på att ställa av honom. då är du snällast "

efter detta så började jag stortjuta, han sa mkt mer än de ja skrev, väldigt fina saker, och han tycker att supreme ska ställas av. men.... trottsallt så vet vi ju inte om de är något eller ej? det kan ju bara vara något ja gör fel?

planen nu är...

åkta till björn med supreme på torsdag och träna, ja vet inte riktigt va de är ja vill åstakomma, men ja vill att björn ska studera honom, ja vill pröva olika tekniker, se om han känns annorlunda, björn kanske kan testa o känna efter osv. efter detta, oavsett hur han känns så kommer han skrittas en vecka och sedan få 6 veckors vila.

efter dessa 6 veckor så kommer han långsamt sättas igång så ja kan känna efter hur han känns och långsamt byggas upp igen. känns han fräsch så kanske ja som högst åker o hoppar typ 90 cm och 1m, BARA FÖR MIN SKULL.

anledningen till att ja inte vill ställa av är för att vafan ? nu är supreme som fräschast i kroppen och han har aldrig sett få pigg och fräsch ut som nu, och liksom, va ska ja göra? ska ja inte rida på två år? och sen helt ringrostig svinga mig upp på toppe? nae.. de funkar inte...

ja älskar dig, du är min bästa vän <3



































Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att det sämsta är att ställa av en gammal häst. Djur är som människor när man sätter sig ner stelnar allt ihop. Han kanske inte ska hoppa hus längre men arbeta på en lägre nivå!

Vi rider våran 22 åring 5dagar i veckan, han är superfräsig!



Hoppas det löser sig och att ni har några bra år till ihop!

2010-10-20 @ 22:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0