21 november

jag är en långsint människa..

idag har björn och jag vart i mjölby, björn hade 3 hästar att tävla. lite varningsklockor började ringa redan på första framhoppningen, folk var onödigt stressade och nervösa därinne och de var ett helvete att vara hästskötare just då. därefter så går ingen av hästarna speciellt bra(?) det blåser, det regnar och de är lera överallt.

i en av klasserna som björn skulle hoppa cherry i så var det katastrof på framhoppningen. Väl där inne säger björn " sänker du ner räcket? " ja men självklart gör ja det, då står det en ful jävla morsa där med lädermössa(?) och ser sur ut, ja säger lite snällt, hejsan hoppar ni ? hon svarar surt att nej dom har inte börjat men dom ska göra det nu. vad bra tänker ja, då kan vi sänka så höjer vi tillsammans sen. men nae då, så fort ja sänker ner så skriker subban att räcket ska inte alls sänkas, och så slänger hon upp hindret på max igen. och säger att dom hoppar fram på den höjden dom ska tävla direkt. vilken jävla människa gör det?? efter att vi har bråkat om räcket och hon och henns feta ungjävel skrikit på mig så går dom äntligen vidare till oxern så vi fick hoppa klart. där hoppar dom maxat 2-3 gånger. tror du vi fick sänka sen ? nej... de hela slutar med att hon snäser något i stil med, tröga ungjävel åt mig...

efter att björn hoppat så ska jag gå tillbaka med cherry till transporten och går då förbi den tröga mamman med den feta ungen och hör hur idioterna snackar skit om mig!!!! dom såg först inte att ja kom men han höra något i stil med " den där jävla hästskötaren lever i en annan värld, hon var dum i huvet , hästfolk nuförtiden "

njaa.. eller så äre dom som lever i en annan värld, vem fan hoppar fram på maxhöjd direkt? ett smart drag för dom hade vart att ta ett djupt andetag, lyssnat på mig och så hade vi kunnat sammarbeta. sjuka människor..

förutom dumt folk så var det en stackars tjej som åkte av sin häst, rakt in i ridhusväggen och blev medvetslös och fick transporteras iväg med ambulans.ja.. bajsdag... ja är fortfarande så pass arg att ja skulle kunna nita den dumma mamman med den feta ungen... kom bara kom..

björn är iallafall enligt honom själv en stämningshöjare, och ja de stämmer nog. även andra trevliga och roliga människor gjorde den här dagen kan ja känna (;






















björn och bästa cherry. e: de la gardie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0