LIVET GÅR INTE VIDARE

var hemma idag, klarar inte av att gå till skolan och så ska alla fråga hur man mår och vad som hände. jag vill vara ifred, isolera mig och sörja ifred. Jag gick över ängen idag för att gå till regina, inga hästar mötte mig.....

Jag fick iallafall ta mig till körskolan för att köra, men min körskole lärare visste redan, efter lektionen frågade han mig om jag hade hört nått av vad han sa, och ja kom inte ihåg nått.. han sa att de var som att prata till ett tomt skal.
och de är väl så ja kommer bli sedd nu, som ett tomt skal.

är nu hos elin i svärtinge, hos supreme.. har skrittat ut en sväng idag, för att lära känna de nya området och för att känna av hur supreme mår. han mår fint. men man ser i hans ögon att han undrar vart hans bästa vän är och att han undrar när han ska få åka hem. jag kommer nog aldrig riktigt förstå att de är såhär livet är nu, supreme kommer aldrig mer få komma hem, ja kommer aldrig mer få rida i mina hemtrakter, vi finns i svärtinge nu.. de är sjukt.

livet kommer inte att gå vidare, de går inte. allt är så förändrat. Supreme påminner mig varje dag om att något saknas. Supreme som aldrig gått i en annan hage, och aldrig gått utan korint, hur mår han egentligen?

slutligen vill ja tacka alla som skriver, ringer och smsar mm. tyvärr orkar ja inte svara. jag vet att de bara är för att ni vill visa att ni bryr er, de värmer, men ja behöver inte någon som säger åt mig att " jag finns här, livet går vidare" korint kommer inte tillbaka utav de.

Regina talade om för mig vad hennes kompis hade sagt om allt ihop: korint har alltid vart en stjärna på alla sett, och nästa alla har ett speciellt minne av honom, de är klart att han var tvungen att dö som en stjärna och nå till tidningarna, dö minnesfullt. och han kanske inte hade ont. man har ju hört vad folk säger efter haj hugg, dom känner inget av sitt sår, kroppen sänder ut så många endorfiner att de känns som att man är förlamad, man känner ingen smärta, och jag hoppas verkligen att de var så de var för korint. han fick en död många alltid kommer minnas, en stjärna som korint ska ha en minnesfull död, inte bara att han lägger sig ner i hagen och dör, eller behöver ta en spruta för att somna in, korint fick leva och dö som en stjäna och legend!

jag kommer aldrig glömma dig, du är min bästa vän och jag älskar dig. när någon frågar mig hur många hästar jag har så kommer jag fortfarande svara att ja har två.... supreme och hagens korint!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Älskar dig/kram mamma

2010-03-23 @ 08:32:06
Postat av: Annie Marcher

Älskar dig <3

2010-03-23 @ 21:45:18
Postat av: Louise

du behöver inte svara på någonting, du behöver inte vara någon till lags. det finns aldrig någonting som kan ersätta någon man älskar. det kommer alltid finnas en stor saknad och sorg. och dom som säger "det löser sig", det klart att det inte gör det när någon dött. det spelar ingen roll gång hur många gånger man utsätts för det, det är lika tungt varje gång. det är bara tid och dina nära som kommer få dig på benen igen. men det finns tid, och du har folk som älskar dig. man ska få sörja, det går inte att göra annat. och gråter när jag läser det här. för det gör ont att läsa det, och veta hur dåligt du mår just nu. och veta att man är maktlös för det finns inget som kan ändra någonting.



men tänker inte skriva att "jag finns här för dig" den här gången. (det gör alla som bryr sig om dig, de ska inte behövas sägas egentligen)

jag vill bara att du ska veta att du är en underbar tjej Dessie, och det gör verkligen ont att se dig såhär. Men ingen som gått igenom det här kan inte känna som du, men du ska ändå veta att alla har förståelse för dig. Det är skillnad. Så få aldrig för dig att behöva vara någon tills lags. Det handlar om dig och ditt välmående nu. Det kommer i första hand.

2010-03-25 @ 17:51:50
URL: http://souhai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0