19 mars

idag är dessie väldigt förbannad! farligt förbannad!

orsak nummer ett
efter att ha grävt efter mellanvägg och frambom i två timmar i en meters snö utan att hitta nått, och spännt spännband som frambom och kört snorhal väg halv 7 på morgonen och sedan lyckats ta mig till hageby för att ha träning för daniel svensson, så ringer han och är sjuk!!!!!!! och där står hela våran klass med våra hästar och bara gapar... förutom jag, jag skrek.

då bestämdes det att vi skulle ha vanlig hoppträning för ridskole läraren, där har vi....


orsak nummer två
man ska fan inte ge tips o peppa någon till o göra helt fel saker, supreme ska inte behöva gå i from mellan hindren, ingen häst behöver de? hästen ser bättre hindret och blir inte lika lätt framtung. de var supremes o min första träning denna vinter, och kan man inte se vad olika hästar behöver så kanske man inte ska vara ridlärare??

Slutsatts.. efter att ha slutat lyssna på ridläraren fick ja tillslut supreme till att bli hyffsat pigg och hoppa kanon!























Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att din ridlärare inte har alla hästar hemma!

Nädå, skämt o sido.. En bra tränare kan se vad varje enskilt ekipage behöver för typ av taktik som fungerar för just det ekipaget. MEN, det är en bra tränare det.

En jävligt bra tränare ser samma sak o kan dessutom sätta ord på det o hjälpa ekipaget framåt.

En dålig tränare (i mitt tycke) kör samma race med alla sina elever (ekipage)och blir då av med de eleverna som inte passar denne (med all rätt).

En sådan tränare passar bäst på en ridskola för att lära upp grunderna i ridning.



Såå, summa summarium = Ta inte med egen häst till just denna tränare någon mera gång och var glad att du redan har en jävligt bra tränare sen tidigare.



Ps. Sen ska man veta att man lär sig oftast något av alla, även puckon, så dagens lektion gav säkert något..



2010-03-19 @ 20:06:55
Postat av: Anonym

Fast, det var väl inte riktigt vad hon bad om heller. Utan hon ville ju mer att han skulle komma ner på rumpan mer istället för att springa på frambenen. Inte att han skulle gå inte dressyr form..

2010-03-20 @ 14:13:36
Postat av: Anonym

och vem kommenterade de där? nej, det var inte bara det hon ville, supreme kom ner på bakdelen ett antal gånger , och då utan hennes hjälp.

2010-03-20 @ 15:08:19
Postat av: emma

du känner ju supreme bäst och jag tycker det var förjävligt att ni skulle rida på samma avstånd som de andra småpluttarna! jag tyckte han löste uppgifterna jävligt bra, och som sagt,, du känner honom bäst och vet hur han ska ridas!! du vet ju vad jag tycker om det där stället.... bästa dessie!

2010-03-24 @ 13:05:46
URL: http://emmaschwartz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0