5 december

Igår: var ute med elin, var riktigt , riktigt roligt!

Idag: har ride supreme i kohagen, bestämde mig för en riktig bus runda med tanke på att han har lyst bus jätte länge nu men jag har inte orkat ösa. så idag red jag barbacka och tog bara på halsrem och sedan höll ja i den och hade halvlånga tyglar och så fick han springa så fort och så mkt han ville, och jäääävlar va de gick undan, helvete, en och annan bockning också.. toppe var med lös, och jag tror aldrig han har spunge så mkt förut..

mitt i allt , när hästarna är som vildast så stormar en älg med kalv ut ur skogen och jagar skiten ur mig och supreme och toppe, ja tror aldrig supreme har sprunge så snabbt förut.. skäckblandad förtjusning! toppe hade även på sig sin barbacka sadel för tredje gången, gick lika bra idag som första gången ;)


nu har jag pluggat som en galning på hästens anatomi, vener , artärer , skelett , tänder, muskler,blodet, hjärtat, lungerna, njurarna, mjälte och lever o ... bla bla bla.. jag är så trött på det och ja känner mig inte ett dugg klokare, man kunde ju haft ett prov där det var lite mer uppdelat kan ja tycka.. om man har ett så stort prov och klassen har fått göra om prover 4 gånger nu så kanske lärarna ska börja fundera på om de inte är provet de är fel på?


imorron: till skolan en sväng och klippa ihop våran film om foder, efter det ska jag iväg till tandläkaren. bettskena !





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0