Praktik hos Fredrik Spetz

jaha idag var första praktik dagen hos fredrik. måste ju säga att de var sjukt anorlunda imot att vara hos gisela helin. fick mig en liten chock , de vart kortslutning i mitt huvud. jag var fortfarande helt inställd på hur hon vill ha det och hur hon vill att man ska göra. Men det gick väl bättre framåt slutet av dagen. när man börjar sakta men säkert komma in i deras rutiner.

På morgonen är det mockning ,  sedan är det dags för fredrik att rida , då gör man ordning en häst åt honom. så kommer han och hämtar den och börjar rida , under tiden han rider gör man ordning nästa häst så när han kommer tillbaka klär man av den hästen han red och så tar han nästa .. och så fortsätter det tills han är klar. sen är det rycktning som gäller , och eftermiddags mockning. det händer ju en hel del saker därimellan ,  som idag fick jag mocka ur tävlingsbussen , och plocka ut alla saker där och lägga in i stallet. plocka ut tävlings skåpen , osv.

ja ja , de blir väl bättre när man vart där ett tag.


ena halvan av stallet.


*************

när jag kom hem vid 5 var det supreme som skulle fixas och ridas. tog en brännar tur. super (: när jag kom tillbaka vid 8 hade regina gjort äggmackor och o'boy! ;D göttans

nu är det väl dags att sova. upp och vara hos fredrik kl 7 imorn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0